fredag 26 april 2013

Alfabetsbok

Fredag och min arbetsdag börjar inte förrän kl. 13:45! Förutom arbetet jag gör hemma:-)

Som jag skrivit om tidigare har jag fått den stora äran att få dela med mig av en läsares fina material.
TACK BODIL!!

Bodil har skapat en jättefin alfabetsbok, den består av 30 A-4 sidor med en bokstav på varje sida med tillhörande bilder som börjar på bokstaven.Under bilden står en text på vad bilden föreställer.
Det finns flera olika användningssätt av den. Man kan sätta ihop den till en bok eller använda arken löst och para ihop med föremål som börjar på bokstaven. De kan användas som diskussion underlag kring bokstävernas ljud och vad bilderna föreställer.
Ni hittar säkert ännu fler användningssätt:-)
Vid intresse av materialet klicka nedan för att ladda ner det som pdf.
Alfabetsbok



Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.

Önskar er alla en bra fredag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen