lördag 27 april 2013

En dag i stan........Helsingborg


Hejsan!

Hoppas er dag har varit bra! 
För mig blev det en dag på stan (Helsingborg)!
Det är inte så ofta vi åker in för att gå på stan, idag blev det äntligen av!

Vi började med ett besök på Dunkers kulturhus
Bilden är lånad här.


On This Earth, A Shadow Falls
På Dunkers pågår just nu en helt underbar utställning av Nick Brandts fotografier.
Nick Brandt är en porträtt fotograf och har tagit närgångna porträttfotografier av Afrikas vilda djur.
Nick Brandt har vigt sitt liv åt att skildra djurens liv.
Vi valde att ha varsin audio guide för att höra om bakgrunden och Nicks tankar kring hur bilderna kom till.
Alla bilderna talar för sig själv.
Elephant drinking
Lion before storm
Jag kan varmt rekommendera er att gå och se utställningen om ni är i Helsingborg!
Ni kan se fler bilder från utställningen och läsa mer om den här: Dunkers kulturhus.


Yankee candle
Jag hade även tänkt passa på att handla ett Yankee candle ljus hos butiken Yankee Home i Helsingborg.
Hade tänkt köpa den populära doften Clean Cotton. Har ni provat den eller någon annan?
Vilken är er favorit?
Tyvärr blev det inget ljus för deras kortmaskin fungerade inte och jag hade inga kontanter på mig:-(
Nu blir det en anledning för mig att snart göra ett nytt besök i stan:-)
Bilden är lånad här
Fika är ett måste när man är i stan!
För oss blev det på Ebbas fik som är ett populärt fik inrett i 50-tals stil!
Där finns galonmöbler, plastbandslampor, stringhyllor och jukebox.
Är ni Helsingborg kan jag rekommendera er att fika hos Ebbas!
Bilden är lånad här.

Nu är snart den här dagen slut och jag känner mig ganska slut.
Nu kallar sängen på mig.
 God natt!/
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen