tisdag 26 mars 2013

Super fin färgbok

Hejsan!
Hoppas ni har haft en bra dag!

I dag hade vi påskfest på jobb och Påsksagan om kaninen Sniffe hade premiär och den blev direkt populär hos barnen.
Jag har fått en del feedback på sagan och den verkar uppskattad av barn runt om i landet! ROLIGT!
Tar tacksamt emot både ris och ros av er.

FÄRGBOK
Det finns många runt om i vårt land som skapar eget material och en av dem är Bodil Lundgren som arbetar på Skansenskolan i Mörbylånga på Öland.
Jag har fått material av Bodil och har fått lov att dela med mig av dem här på bloggen. TACK BODIL!
Ett av material är med färger, jag satte ihop det till en bok. Om man vill kan man använda varje kort för sig och låta barnen hitta något med samma färg och para ihop dem.

















Materialet består av elva färgkort och en framsida.



Vid intresse av materialet:
Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet.OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox då riskerar ni att få halva sidor!


Länken: 
FÄRGBOK

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.

Ha en trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen