tisdag 25 oktober 2022

Skriva ljudenliga ord med tre bokstäver

Jag lägger mycket tid på att tillverka mina egna material och delar än så länge med mig av dem kostnadsfritt. Om du använder mina material eller skriver om dem, var snäll att berätta var du hittat dem och länka till min blogg ww.malund68.blogspot.se eller till mitt Instagram #malund68pedagoginspo Mina material får inte revideras utav någon annan än mig och får absolut inte säljas vidare. Mvh Maria

Jag ser att det är många som har hittat hit den senaste veckan. Välkomna hit, jag hoppas att ni ska hitta inspiration och pedagogiska material!

I dag ska jag skriva om ett av mina material som jag tillverkade redan 2017, det har nu fått nya bilder och utökats.
Materialet skapades efter att intresset av att skriva ord var stort. 
Lekskriver gör många barn tidigt och de brukar även be någon att läsa vad de har skrivit även om det inte är något specifikt ord som är skrivet, vilket kan vara utmanande för oss att läsa☺
Jag fick idén till att göra det här materialet genom att gå igenom en gammal pärm med liknande skrivuppgifter, där bilderna var otydliga.
Materialet består av papper med 4 bilder och skrivrutor. Varje bok har 20 bilder att skriva ord till, sammanlagt består materialet av 40 bilder. 
A4 papperna klipper man isär och sätter fast en framsida (om man vill) som finns med. Det finns två olika framsidor att välja på. 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

OBS! Jag kan inte lägga tid på att mejla materialen.

Följ mig gärna på:
                         

Material Länken: Skrivbok 1 och 2

Jag önskar er alla en fin vecka!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen