måndag 2 maj 2022

Gratis material till förskolebarn: addition med blommor 0-20

Jag lägger mycket tid på att tillverka mina egna material och delar med mig av dem kostnadsfritt. Om du använder mina material eller skriver om dem, var snäll att berätta var du hittat dem och länka till min blogg ww.malund68.blogspot.se eller till mitt Instagram #malund68pedagoginspo Mina material får inte revideras utav någon annan än mig och får absolut inte säljas vidare. Mvh Maria

Två av mina material med addition av blommor, ett med 1-10 och ett med 11-20 har jag nu lagt ihop i samma pdf.
Materialet består av 42 kort, 21 med blomkrukor med två blommor och 21 med en blomma. På alla blommor finns olika siffror, på blommorna i krukorna står termerna och på den enskilda blomman står summan till talen. 
Siffrorna på blommorna i krukorna adderas med varandra och  paras ihop med kortet på blomman som har motsvarande summa. Syftet med aktiviteten är att räkna tal som har summan 0-20.
Jag har gjort en extra uppsättning där korten med summan 1-10 finns färgkodad efter Montessoris lilla pärltrappa. Välj vilken ni vill använda och skriv ut de sidor som passar er bäst.

Materialet laddar ni ner själv!
Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos Skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

OBS! Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner.

Material LÄNKEN: Addition blommor 0-20

Trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen