fredag 7 januari 2022

Gratis Montessorimaterial: parövning former

Jag lägger mycket tid på att tillverka mina egna material och delar än så länge med mig av dem kostnadsfritt. Om du använder mina material eller skriver om dem, var snäll att berätta var du hittat dem och länka till min blogg ww.malund68.blogspot.se eller till mitt Instagram @malund68pedagoginspo Mina material får inte revideras utav någon annan än mig och får absolut inte säljas vidare. Mvh Maria

Ett av de material som jag skapade redan 2013 som många har uppskattat är montessorikorten med former. Nu har även det materialet blivit uppdaterat och utökats. Korten finns i två olika storlekar. 
Jag har valt att göra två olika uppsättningar. Den första uppsättningen består av 12 textkort, 12 kort med geometrisk form och 12 kort med text och samma geometrisk form
Uppsättning två består12 textkort, 12 kort med ett föremål som föreställer en form och 12 kort med text och geometrisk form. 
När ni skriver ut materialet väljer ni själv vilka sidor i vill skriva ut och använda er av. 
Materialet kan användas som en parövningen eller som en trestegs lektion, där man i 3 steg gör följande:

1. Ta ett kort i taget (isolerar det) och benämner det och be barnet säga efter. Upprepa med alla korten.

2. Lägg ut alla bilderna och be barnet ge dig/peka på de olika korten

3. Isolera och ta ett kort i taget och fråga om barnet kan säga vad det heter.
Korten ovan har följande mått:
Korten med text och geometrisk form är 9,5 cm breda och 9,2 cm långa. Textkorten är 9,5 cm x 2,5 cm och korten med bara former är 9,5 cm x 6,7 cm.

Korten nedan har följande mått:
Korten med text och geometrisk form är 9,5 cm breda och 12,7 cm långa. Textkorten är 9,5 cm x 2,5 cm och korten med bara former är 9,5 cm x 10,2 cm.

Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos Skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

OBS! Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner.
Material LÄNKEN övre kort:  Parövning former 
Material LÄNKEN nedre kort: Montessorikort former

Hoppas ni hittar någon uppsättning som passa till era barn.
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen