torsdag 25 april 2019

Gratis matematik arbetsblad med vårtema

Hoppas ni har det bra runt om i vårt fina land och kan njuta av våren. Apropå våren så har jag tillverkat två matematik arbetsblad med vårtema. Ett där talen och mängden 1-5 tränas och ett med 6-10. Jag har valt bilder på föremål som jag tycker passar in på våren och som barnen på jobb har lagt märke till i naturen.
 Övningen går ut på att räkna föremålen i rutan och ringa in siffran som motsvarar antalet. Materialet består av två A4 papper.
 Vid intresse av materialet: 

Man behöver inte ha eller skaffa Dropbox för att ladda ner materialet gratis!
Materialet laddar ni ner själv! Jag har fått mejl om att det fungerar hur bra som helst att använda Ipad och Iphone vid nerladdning När ni klickar på länken till materialet, så väljer ni sedan den lilla fyrkanten med pil vid adressfältet och väljer sedan spara pdf i Ibooks.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara här på bloggen.


Material LÄNKEN: arbetsblad med vårtema

Trevlig kväll! Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen