fredag 29 mars 2019

Från ägg, embryo till kyckling dag för dag

Snart är påsken här och på jobb har vi börjat planera inför vår kommande påskfest. I år kommer vi bland annat att titta närmre på kycklingens livscykel och utvecklingen från ägg till kyckling.
Jag har genom att klippt och klistrat skapat en fris (tidslinje) med kycklingens utveckling dag för dag till kläckningen.

Till frisen har jag gjort lösa kort så att barnen ska kunna använda materialet som en parövning.
Bilderna på med kycklingens embryo vecka för vecka har jag hittat på pinterest. Ni hittar den här på min pinterest sida malund68 under Livscykel Life cycle ideas, HÄR!
Det här är ett tips på hur man kan skapa ett material om kycklingens utveckling från ägg till kyckling.

Jag önskar er alla en fin helg!

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen