söndag 10 juni 2018

Gratis pedagogiskt material: Glasstrutar med addition

Hur har ni det med skolavslutningar, studenter och semestrar ute i vårt avlånga land? Själv har jag påbörjat min första semester period och vi har varit iväg sen i torsdag (mer om det i ett annat inlägg), det är en bidragande orsak till min frånvaro här på bloggen.

Innan vi åkte iväg tillverkade jag ett nytt matematikmaterial med sommartema som jag tänker skriva om och dela med mig av till er ikväll. Det är troligtvis ett av de sista materialen som jag delar med mig av innan sommarlovet.

Övningen är en additionsuppgift som går ut på att räkna ihop summa på två glasskulor som motsvarar summan som står på glasstrutarna.

Materialet består av 10 glasstrutar med siffran 1-10 och av 20 glasskulor med siffrorna 1-5.
  
Vid intresse av materialet: 
Man behöver inte ha eller skaffa Dropbox för att ladda ner materialet gratis!


Materialet laddar ni ner själv! Jag har fått mejl om att det fungerar hur bra som helst att använda Ipad och Iphone vid nerladdning När ni klickar på länken till materialet, så väljer ni sedan den lilla fyrkanten med pil vid adressfältet och väljer sedan spara pdf i Ibooks.

LÄNKEN: glasstrutar med addition
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.

Jag tittar in snart igen, ha det så bra alla fina läsare!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen