tisdag 20 februari 2018

Influensan 2018

Då var det min tur att drabbas av influensan......jag hoppas verkligen att ni slipper den, det är den värsta jag har varit med om!! Jag insjuknade i Stockholm i helgen och att sitta 5½ timme i bil hem halvslumrande var ganska tufft. Sedan vi kom hem tillbringar jag all tid liggandes i ett mörkt sovrum förutom när jag behöver ta olika medikamenter eller duscha efter att febern har sänkts och morgonrock och säng varit jätte blöta av svett. Febern ligger på  39,5 grader, rivande hals, hosta som river i luftvägarna och sprängande huvudvärk.
Vad jag läst och hört på TV så har årets influensavaccin varit så bra, många som har tagit det har smittats. 
Symtom för influensan:
Du känner dig mycket sjuk eller matt.
Du har ont i musklerna.
Du har hög feber och huvudvärk.
Du känner dig trött och frusen.
Du har halsont och torrhosta.
Du är snuvig.
Du har röda ömmande ögon.
Du har ont bakom bröstbenet.

Nu ska kroppen vila igen!/Maria

2 kommentarer:

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen