tisdag 12 september 2017

Gratis Montessorimaterial: Skrivbok icke ljudenliga ord med 4 bokstäver

Vi har ett par barn på jobb som har kommit långt i sitt läsande och skrivande. De vill och behöver flera utmaningar.
För de barnen som behöver utmanas i sitt skrivande har jag gjort flera olika skrivböcker som ni hittar här på bloggen. Nu har jag gjort ytterligare ett vars ord har 4 bokstäver med icke ljudenliga ord, det materialet får ni ta del av idag!
Färgen i min skrivare håller på att ta slut så därför är bilderna inte i rätt färg på fotot. 

Materialet består av tre A4 papper med 8 bilder på  och skrivrutor på varje, sammanlagt 24 bilder att skriva ord till. A4 papperna klipper man isär på linjerna jag har gjort och sätter fast en framsida (om man vill) som finns med.

LPFÖ 98 rev 16: Förskolan ska sträva efter att varje barn utvecklar intresse för skriftspråk samt förståelse för symboler och deras kommunikativa funktioner.

Följande bilder finns med i skrivboken:
hund                    måne                  låda
påse                    häst                    hare

myra                   fyra                    kaka
räka                   måla                   duva

hage                   valp                    hand
mynt                   burk                    fisk
visp                    sylt                     hasp
palm                  näsa                    kalv



Vid intresse av materialet: 

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!Om den här sidan kommer upp så klicka längst ner på "Nej tack, fortsätt till nedladdning" om ni inte vill skaffa dropbox.



Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet. OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox, då riskerar ni att få halva sidor! 


Länken: Skriva ickeljudenliga ord 4 bokstäver

Jag har ytterligare en skrivbok med icke ljudenlig ord under tillverkning☺

Nu ska jag lägga min onda rygg på spikmattan en stund.
Trevlig kväll på er!/
Maria

4 kommentarer:

  1. Hej Maria,
    Tyvärr kommer jag inte åt alla material som vill.Jag kan inte ladda ner via Dropboxen. När jag trycker på länken så kommer det fel 404, sidan inte kan hittas.
    Hälsningar
    Marie

    SvaraRadera
  2. Hej Marie!
    Länkarna till materialen fungerar inte just nu. Jag försöker lösa det.
    Mejla mig på malund68@hotmail.com så skickar jag materialet.

    Med Vänliga Hälsningar
    Maria

    SvaraRadera
  3. Samma felmeddelande kommer fortfarande. Mvh Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Mejla mig på malund68@hotmail.com och skriv vilket material det gäller så mejlar jag det till dig.

      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen