söndag 11 juni 2017

Examensfest och student uppvaktning

Efter en helg full med firande har jag äntligen tid att sitta framför datorn en stund.

Igår höll vi en examensfest här hemma för Kevin för att fira hans sjökaptens examen tillsammans med släkt och vänner. Festen hamnade på hans 23-års dag, så det blev dubbelt firande♥

Här öppnas det paket med hjälp av Colin som är Kevin och Andreas kusin barn. Vi hade en super trevlig fest med många goa skratt i ett underbart fint väder!

Jag brukar göra mycket av maten själv när vi har fest men den här gången kände jag att tiden inte räckte till och valde att beställa färdiga buffé fat.

Vi beställde faten hos ICA Möllan i Gantofta, vi valde deras exotiskt fat som består av 3 olika sorters kött, man kan välja mellan följande: rostbiff, kalkonbröst, kassler, texmex skinka, källarrökt skinka, kalla grillade kycklingben. Vi valde rostbiff, kalkonbröst och källarrökt skinka på våra fat. Faten dekoreras även med exotiska frukter såsom ananas, passionsfrukt, physalis, melon, kiwi, vindruvor och jordgubbar. Till bufféfaten ingår även potatissallad. 
Vi serverade även baguetter, kex och ost till maten. Jag kan verkligen rekommendera er som bor i Helsingborgs med omnejd att prova ICA Möllans fina bufféfat!!

Till dessert önskade Kevin att jag skulle göra likadana tårtor som jag gjorde till Andreas student, så det fick bli mina goda jordgubbstårtor. Receptet till de goda tårtorna hittar ni HÄR.

I fredags var det student i Helsingborg och vi var på uppvaktning hos Maja (Andreas flickvän). Hennes föräldrar hade förstorat upp några foton på Maja och hängt upp runt om i partytältet som vi satt i, jag fotade en del av dem. Här ser ni ett collage med en del av bilderna:
Tack Maja för att vi fick vara med och fira din student med dig!

Det var allt från mig idag! 
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen