söndag 25 december 2016

Juldukning

Hoppas ni har haft en bra julafton och juldag! Här var det fullt hus igår med god mat, dryck och trevligt sällskap som bestod av en del av släkten. Eftersom vi hade julen hemma hos oss var det en del förberedelser som skulle göras och en av dem var dukningen av bordet.
Placeringskorten som sitter på glasen har jag tillverkat själv, hur jag har gjort kan ni läsa HÄR. Varje tallrik är dekorerad med julservett och granris som jag knutit en julkula i
 Duken har några år på nacken men jag bara älskar dess enkelhet. Den är vit med julstjärnor som har insydda guldtrådar, det en stilren duk. Det bästa med den är att den är strykfri.
På julafton använder vi mitt fin porslin som jag har fått ärva av ett par äldre damer som kom in i mitt liv när jag var ca 8 år, de är döda sedan länge men servisen lever kvar och den är snart 100 år gammal. Visst är den fin!??
Vårt julbord med kall mat hade vi i vårt uterum som samtidigt agerade kylskåp så maten inte stod och blev för varm, den värma maten hämtades vid spisen i köket. 

God fortsättning på JULEN!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen