tisdag 8 mars 2016

Energi boost på MåBrakväll

Tjoho, vilken energiboost jag fick igår när jag var på MåBrakväll på stadsteatern i Helsingborg!! Det är tidningen MåBra som anordnade kvällen med inspirerande och peppande föreläsningar om träning, självkänsla och stil. 
Först ut scen var Leila Söderblom som pratade om hur man kan lura hjärna för att träna och hur man på olika sätt kan hitta träningstillfällen i vardagen utan att gå till ett gym, grymt bra inspiratör som jag bland annat har sett i programmet vardagspuls på TV4. Ni kan få träningstips på hennes blogg Life by Leila.
Nu vardagstränar jag genom att göra olika rörelse så fort jag går in i köket på jobb!

Stilexperten Katarina Althin pratade om olika klädstilar och vi fick skatta oss genom färganalys frågor på hur vi tycker om att klä oss, min klädstil är naturlig, det innebär att jag trivs bäst i sportkläder, jeans, shorts, skjortor och tröjor och gillar lössittande kläder. Katarinas blogg kan ni följa HÄR.
HÄR kan du göra en egen färganalys!

Sist ut för kvällen var Mia Törnblom som på ett humoristiskt och enkelt sätt pratade om självkänsla och hur vi själv kan hjälpa oss att bygga upp den med våra tankar och hur vi kan boosta andra med beröm och fina ord. Hon pratade mycket om hur våra tankar påverka oss och att vi ska använda oss av punkt efter en tanke. När man tex tänker tanken "Så snygg hon är och här står jag och ser så tråkig ut" då ska man tänka "Så snygg PUNKT".


På stolarna i salongen väntade en goodiebag från MåBra som bland annat innehöll ett träningsset. Under kvällen var det mingel med mat (Wraps) och dryck.


Det är svårt för mig att förmedla min upplevda känsla i text, det jag kan skriva är att jag fick en underbar kväll med mycket ny energi.
Nu ska jag verkligen bli duktig på att berömma andra och göra vardagsträningen till en rutin☺

Nu kallar sängen, kroppen behöver sina 7 timmars sömn varje natt för att fungera! God Natt!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen