tisdag 9 februari 2016

Nya fräscha smaker från Läkerol

Jag har skrivit om Läkerols Dentafresh tidigare och har använt dem flitigt sedan dess. Om man tar två tabletter direkt efter en måltid så dämpas syreattackerna på tänderna. När jag äter de här tabletterna som innehåller xylitol efter en måltider eller när jag känner mig ofräsch i munnen så känner jag direkt en stor skillnad i munnen och får en härlig fräschhet. Tabletterna rekommenderas av Svenska tandläkareförbundet och är förebyggande mot karies, nu lanseras de i två nya smaker, Strawberry Mint och Licorice & Vanilla. 
Mitt omdöme:
Jag är en lakrits och jordgubbs älskare och gillar båda smakerna men om jag ska välja en favorit så blir det Strewberry Mint, en somrig smak som känns fräsch i munnen.
Läkerol finns i många smaker och nu lanseras ytterligare en med smak av ingefära och citron, som enligt mig har en god frisk smak. Vi dricker dagligen en shot som innehåller ingefära och citron så den här kombinationen av smaker fungera.

Alla de här nyheterna finns i butik vecka 7.


Alla omdömen är mina egna och det är upp till mig om jag vill skriva om produkterna.
Bilder:Mina egna

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen