söndag 28 februari 2016

Enkelt påskpyssel till förskolebarn

Loven ligger tätt i år, nu avslutas sportlovsveckan här i Skåne och redan vecka 12 är det påsklov. I och med att påsken ligger så tidigt i år har jag redan börjat titta efter pyssel till påsk, jag har även skapat ett enkelt pyssel som jag tänkt tipsa er om idag. Jag funderar på att göra flera i olika färger och ha till bordsplacering till påsk.
Inspirationen till den har jag fått på facebook.


Den här kaninen är skapad av ett tom toalettrulle och till den behövs:
En tom toalettrulle, vit färg, sax, häftapparat, svart och rosa penna.


Gör så här:
1. Måla toalettrullen vit och låt den torka.

2. Klipp av ca 1,5 cm av toalettrullen.
3. Klipp upp ena sidan av remsan och forma den andra till spetsiga öron, ta isär öronen och häfta fast dem på toalettrullen.
4. Rita ögon, nos, morrhår och ögon med de färgade pennorna.
5. Nu kan man om man vill lägga lite godis i botten på haren. 

6. Täck botten med lite silkespapper så att godiset inte trillar ut.
Fin och enkel eller hur!?

Ni kommer att få ta del av mer påskpyssel här på bloggen så titta gärna in igen!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen