torsdag 15 oktober 2015

Sjukling som klagar lite

Här kommer ett inlägg från en sjukling, jag har blivit smittad med en förkylning av barn och kollegor på jobb. Igår kväll kom som vanligt vid förkylningar smärta i bihålorna och den var tyvärr inte bort i morse. Jag ringde min vårdcentral (Ödåkra lärargrupp) som erbjöd mig en tid hos en annan läkare än den jag brukar gå till, anledningen var att min läkare hade slutat. Tyvärr har jag som patient drabbats fem gånger på snart 5 år av att läkare har slutat hos Ödåkra lärkargrupp, det får mig att undra över hur deras arbetssituation är och vad anledningen är till den i mitt tycke stora personalomsättningen. För mig som patient känns det inte tryggt att behöva möta nya läkare hela tiden.
Mottagandet och bemötandet vid dagens läkarbesök har jag absolut inget att klaga på!



Efter jag varit hos läkaren besökte jag Apotek Hjärtat på Väla där jag skulle hämta ut det som läkaren hade skrivit ut till mig, jag brukar handla mina apoteksvaror där. Jag tog en nummerlapp vid recept disken och en ung tjej som stod innanför disken sa att hennes kollega snart skulle hjälpa mig. Vid utgångskassorna stod två kollegor till henne och hjälpte kunder, jag väntade snällt, det kom fler och fler kunder efter mig som får hjälp vid utgångskassorna och den unga tjejen går bort till kassan och pratar med sina kollegor, jag hör en av de säga jag kommer strax. Jag väntar ett bra tag till och det kommer ännu fler kunder, jag frågar den unga tjejen om det kommer någon snart, får till svar att hon är ny och inte kan systemet och att hennes kollega ska komma och hjälpa mig. En kund till som också väntar med en nummerlapp i handen lämnar butiken, jag står snäll kvar ett tag till. Hur långt tid jag har stått där vet jag inte men det känns väldigt läääänge, till sist säger jag till den unga tjejen att jag inte orkar vänta mer och lämnar butiken. För mig är det inte okej att andra kunder ska gå före och jag ska behöva stå och vänta när de vid utgångskassan har blivit informerad att det finns kunder vid recept disken.

Apoteket (det "vanliga") fick ett besök av mig istället, där satt två som skötte recept disken och jag fick hjälp direkt! En ny nöjd kund har Apoteket fått!

Nu ska sjuklingen vila igen!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen