söndag 11 oktober 2015

Äppelmustens dag 2015

Hoppas ni har njutit av dagen, själv har min dag bestått av målning av rummet som vi håller på att renovera, ser framemot att se det färdiga resultatet, vilket ni också ska få.


Igår var det dags igen att fira äppelmustens dag, Kullabygdens Musteri i Mjöhult hade öppet hus där de bland annat sålde äppelmust till bra priser.
I år stod Holy Smoke BBQ för maten, jag har hört mycket gott om deras mat och hade stora förväntningar på den.

Jag provade en burgare med kött och grönsaker, jag tyckte att köttet var smaklöst och hade förväntat mig mer bbq smak på det.
Så kan det bli när man har höga förväntningar på något.

Jag handlade ett par backar god äppelmust som passar bra att dricka till mat. Att flaskorna dessutom är fina att duka fram på bordet är ett extra plus.

Nu ska jag kurera min hals som har börjat göra ont, ha det så gott!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen