måndag 7 september 2015

Nya smaker på nötter från Nutisal

För alla jordnöts älskare kan jag tala om att det snart kommer nya smaker i butikerna.


Nötterna är torrostade över öppen eld för att behålla krispigheten, rostningen sker här i Helsingborg i Nutisals fabrik. De ny smakerna är Sourcream & onion, havs salt och mild chili. Jordnötterna kommer från Argentina.

Sourcream & onion är en smak som jag gillar och därför blev de nötterna mina favoriter. Nötterna som var smaksatta med chili hade för lite smak av chili i mitt tycke. Jordnötterna som var kryddade med havssalt gav ingen ny smakupplevelse utan kändes mest som "vanliga" salta jordnötter.

Min favorit bland Nutisals produkter är festival mixen.

Alla omdömen är mina egna och det är upp till mig om jag vill skriva om produkterna.
Bild:Maria


Nu ska vi i väg och överraska en vän som fyller år, ha en trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen