söndag 28 juni 2015

Vitlöksbröd med ost

Uppehåll, molnigt och hyfsat varmt resulterade i att det stod grillning på schemat idag. Idag serverades grillad fläskkarré, apelsinsallad och vitlöksbröd.



Det här behöver du:

1 baguette

125 gram rumsvarmt smör
2 vitlöksklyftor
persilja efter tycke
ca. 50 gram riven ost
Gör så här:
1. Sätt ugnen på 200°

2. Pressa vitlöken i smöret.
3. Hacka persiljan.

4. Blanda ihop vitlök, persilja och smör till en röra.

5. Skär ett rutmönster i baguetten.
6. Bred riktigt med smör ner i snittytorna på baguetten.
7. Peta ner osten i snittytorna
8. Täck baguetten med aluminiumfolie.
9. Ställ i ugnen i 7-10 minuter.
10. Servera och njut.


Receptet har jag sett cirkulera på facebook i form av en video, som ni kan se nedan!




Idag har det blivit ett besök hos Boutique Nytt & Nötts nya butik som hade mingel och halva priset på bland annat kläder från Capri Collection. Vad jag köpte får ni ta del av vid ett annat tillfälle.

Nu håller jag en god kväll med äldsta sonen som kom hem ikväll!
Kram 
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen