måndag 27 april 2015

Tips på utemiljö till förskolebarn

På jobb har vi en utegrupp som är extra ansvarig för förskolans utemiljö, i helgen hade de tillsammans med föräldrar och barn en fixardag, när jag kom till jobb idag mötes jag av nya och färgglada saker.
Jag tänkte att några bilder kanske kan inspirera er läsare. Alla bilder är lånade på Raus förskolas facebooksida!


Vår populära buss som tidigare var grå hade fått härliga färger.

Vår kiosk blev uppiffad med färg och tyg.

Nytt övergångsställe.

Ett bord för billek.

Däck för balans träning och hinderbana.

En bänk vid förskolans sagoträd.

Ett blivande musikstaket.

Staket av pil som hägnar in förskolans odlingslådor.

  En ny pilekoja.


Vilken tur att pedagogerna har så fina idéer och att föräldrarna ställer upp och hjälper till att verkställa dem.
Gården bjuder verkligen in till lek och lärande. Med det här inlägget hoppas jag att någon av er kan få inspiration.


Jag önskar er en bra vecka!/Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen