torsdag 9 april 2015

Grönsaksplantor

Vårkänslorna börja komma igång rejält igår när vi hade ett underbart vårväder här i Skåne.  
Inför kommande sommar middagar passade jag på att köpa tomatplanta och gurkplanta (slanggurka) så att vi kan skörda lite egna grönsaker till bland annat sallader.


Jag köpte mina plantor på Ikea och redan nu finns det många ätmogna tomater. 


När det är varmare ute även på natten kommer växterna att stå i vårt uterum där de får mycket varme och sol.


Det ska bli skoj att följa de små gurkorna fram till skördning. Jag tycker det är extra gott när man använder sig av det man själv har skördat.

Till helgen ska jag så sallad, rädisor, dill och persilja i vår pallkragen i trädgården.

Ha en bra dag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen