söndag 22 mars 2015

Campingsäsong 2015 invigd och härlig helg i Göteborg

Tyvärr fungerade inte internet när jag skulle skriva igår, nu är vi hemma och det fungerar perfekt.

I fredags körde vi till Göteborg med husvagnen för att ha en mysig helg tillsammans. Vi bodde på Lisebergsbyn Kärralund som har öppet året runt, det är en fin camping med fräscht servicehus och som dessutom erbjuder frukostbuffe, vilket vi valde att ta.




Under gårdagen var vi på Universeum, där vi bland annat besökte mammutar, regnskogen, akvariehallen och teknoteket. Vi fick se en massa djur, de som imponerade mest på mig var hajarna och sågfisken.




När jag är iväg någonstans kollar jag alltid efter saker som kan passa till barnen på jobb och i shoppen på Universeum hittade jag plastdjur, bok om alfabetet och en målarbok med astronomi.




Stellan brukar gå och se när 
Helsingborgs innebandyklubb FCH spelar matcher på hemmaplan, nu när vi var i Göteborg spelade dem mot Pixbo på Lisebergshallen så vi passade på att gå och se matchen. Det var en spännande match, det stod lika efter full tid och som Helsingborg vann på sudden death! 




Vi har haft en härlig helg och bara njutit av att leva och ha det bra!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen