torsdag 8 januari 2015

Ett sista farväl av pappa

Min första arbetsdag för året är avklarad idag, det känns skönt att komma igång efter allt som hänt. I morgon har vi planeringsdag och sen drar vi gång vårterminen 2015.

I går hade vi begravningen för pappa, det räckte att jag kom in i kyrkan och såg kistan med alla blommor för att tårarna skulle flöda.

Begravningen var fin och prästen höll ett fint griftetal där han fick fram det som vi hade berättat om pappa på vårt möte med honom. Han fick även oss att skratta under talet.

Som inledningsmusik spelade kyrkomusikern Kärleken är - Jill Johnson och som avslutningsmusik Det vackraste - Cecilia Vennersten, det var oerhört fint.

Den här texten i Kärleken är tycker jag så mycket om:


En ängel flög förbi,
Mot himmelen så fri
Men hon lämnade sitt leende
på vår jord
Som en sol som värmer oss
Och som himmels stjärnebloss
Så vi kan betrakta livets
skeende - med en tro:
Kärleken är

Trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen