tisdag 29 juli 2014

Färgövning med gem hjärtan för yngre barn

Då var det dags igen....igår började jag jobba igen efter fyra härliga, lata semesterveckor.
På jobbet stod två presenter och väntade på mig från barn som slutat för att börja i förskoleklass, alltid trevligt med lite extra uppskattning!


Det var trevligt att träffa kollegor och barn igen, vi hade en lugn start med väldigt få barn och det kändes inte alls jobbigt att komma igång.

Under sommaren har det inte blivit några nya inlägg med material eller tips till er som arbetar inom förskolan eller skolan, så idag kommer ett litet tips.

Barngruppen som jag ska arbeta i under hösten kommer att bestå av femton 2½-4 åringar och övningen som jag tipsar om idag passar bra för den åldern.

Färgövning med gem hjärtan

I sommar när jag var på en bokoutlet i Höganäs hittade jag en ask med fina gem hjärtan i olika färger som jag direkt tänkte att vi kunde få användning av.


Jag klippt ut ett gult, ett rött och ett blått hjärta som jag skrev färgen på.


Materialet består av tre hjärtan i kartong och nio gem.(3 röda, 3 blåa och 3 gula)
Övningen går ut på att sätta fast gemen på respektive hjärta, samt att träna på grundfärgerna.


Ett litet tips så här i jobb starten!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen