lördag 4 januari 2014

Hemma igen

Här kommer en fortsättning på våra dagar i Stockholm: Halva gårdagen var vi på Capio S:t Görans Sjukhus  där Stellan fick gjort sin kranskärlsröntgen. Efter röntgen konstaterade läkarna att det var förträngningar på flera av kärlen och att det behövs en bypass operation för att Stellan ska bli bra. Bypass operationen kommer att göras i Lund inom några veckor.
Jag vill rikta ett stort TACK till sjuksköterskorna och läkarna på S:t Görans för deras proffsighet och fina bemötande av Stellan och mig!




Gårdagskvällen gick vi på bio och såg filmen ESCAPE PLAN med med bland annat Sylvester Stallone och Arnold Schwarzenegger, en action thriller full med fart från början till slut. 
Nedan kan ni se en trailer på filmen:



När vi åkte upp till Stockholm visste vi inte när vi skulle kunna åka hem igen, det blev redan idag så nu är vi i Skåneland igen!

Trots allt har vi haft det bra i ett Stockholm som visade sig från sin sämsta sida med grått och trist väder. Vi bodde på trevliga Central hotell som ligger på Vasagatan i centrala Stockholm, ett fräscht hotell med super sköna sängar! Ett prisvärt hotell 2 nätter i dubbelrum kostade 1780 kr.

Vårt rum med Sergels torg i bakgrunden.


Medan jag satt på sjukhuset använde jag några av mina planeringstimmar till att färglägga material till jobb som inte hunnits med under höstterminen, bland annat årstidshjulet från pärmen Montessori idéer!

Ett nytt matematikpussel är under skapande och jag kommer inom en snar framtid att dela med mig av det till er!

Ha det så bra! 
God natt!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen