söndag 17 november 2013

Pyssel och shopping

Efter en väldigt aktiv helg är det skönt att sjunka ner i soffan så här på söndagskvällen. Gårdagen gick åt till att göra fina dekorationer inför advent. Jag och tre av mina systrar träffades hos min ena syster. Vi hade alla med oss olika material att jobba med.

Vi använde oss av bland annat hönsnät, grön mossa, tuja, trollhassel, buxbom och järnek. Jag kan vara pysslig om jag vill men det är mycket roligare när man är flera som gör det tillsammans, vi har redan pratat om att göra det till en tradition=)). 

Jag tillverkade 2 mosshjärtan, en tujaboll och en krans.
Kan säga att jag är nöjd med mina fina skapelser!!

Kostnaden för att göra de här sakerna är väldigt låg, då de flesta materialen är plockade i skogen eller trädgården!
Har ni börjat pyssla inför advent?

I dag har jag haft utförsäljning av min min visningskollektion från Zelected By Houze. Många av sakerna blev sålda, har lite kvar som jag kan sälja, ge bort i present eller julklapp.


Ett besök till Byabetan i Hasslarp blev det också där fem olika utställare hade öppet hus, så jag kunde inte låta bli att kika in där.
 Min trevliga efterträdare av ZBH Janna var även utställare för Zelected. Ett par av utställarna var även på tjejmässan som jag var på för ett tag sedan. Lilla vrå och Boutique Nytt & Nött.
Ja, självklart blev det shoppat lite där också....kan inte låta bli=))
Enligt en av utställarna hade det varit mycket folk och de funderar på att hålla fler öppna hus! Trevligt initiativ tycket jag!!
Var någon av er där?

Nu är det dags att krypa i säng, imorgon börjar en ny orörd vecka!
God natt!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen