måndag 15 april 2013

Lättlagade köttfärsbiffar

Hejsan!

Jag hoppas ni har haft en bra start på veckan!
Själv var jag tillbaka på jobb efter att varit hemma i några dagar.
Det känns och ikväll är jag trött!

Köttfärsbiffar
I kväll lagades det köttfärsbiffar.
Jag använder Alpnaerings löksoppa och blandar med färsen.
Det går snabbt att blanda ihop allt.


Jag gör så här:
500 g köttfärs
4-5 msk löksoppa
1 dl vatten

Blanda löksoppa och vatten låt det stå någon minuter, blanda i färsen.
Krydda efter egen smak och tycke.

Jag har i 1 kalvfond, ägg, salt, peppar och ingefära i min färs.
Mer kryddor och tips på Alpnaerings produkter finns här.

Ha en trevlig kväll!/Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen