söndag 7 april 2013

Jättegott by Tina Nordström

Hejsan!
Oj, vad tiden springer iväg! Jag skulle just nu behöva några fler timmar per dygn!

I dag har jag varit på en visning av Zelected By Houze fina saker.
Som vanligt var det trevlig och sakerna säljer i stort sätt sig själv.

Dagens middags tips är Kyckling dragon & senap.
När jag var på invigningen av MoW.s butik fick jag en goodiebag som bla innehöll den här:

Bilden är lånad här: http://www.jattegottbytina.se/index.php/produkterstart


I kväll provade jag den här påsen. Kan bara säga som Tina Nordström JÄTTE GOTT.
Receptet:

För 4 personer
Ingredienser
4 kycklingbröst, cirka 500 g
2 skalade schalottenlökar
3 dl grädde
1 dl vatten
1 tsk dijonsenap
1 påse Jättegott KYCKLING Dragon och Senap

Gör så här:
Dela kycklingbrösten i 4 bitar
Skiva löken tunt
Stek kycklingen, löken samt kryddorna i smör och lite olja
Tillsätt grädden och vattnet
Koka i cirka 15 minuter
Smaksätt grytan med dijonsenapen
Garnera gärna med lite hackad persilja
Servera direkt ur grytan.

Rätten är snabb lagad och enkel. Jag kan verkligen rekommendera er att prova den!!

Jag önskar er alla en super bra vecka./Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen