söndag 17 mars 2013

Lättlagad currykyckling


Hoppas ni har haft en bra söndag!
Jag vill dela med mig av en super lättlagad kycklingrätt som vi hade ikväll.

4 portioner
Ingredienser:
4 st kycklingfiléer
smör
4 tsk curry
2 st röda paprikor
5 dl créme fraiche
salt
peppar
ev jordnötter

Strimla kycklingen.
Hetta upp smöret i en stekpanna. Lägg i kycklingen och strö över curry. Salta och peppra. Strimla paprikan och låt steka tillsammans med kycklingen.
Rör sist ner crème fraiche och låt allt koka 1-2 min. Smaka av med curry och salt så att du får den smaken som passar dig.
Strö eventuellt över lite jordnötter vid servering.
Lycka till med den!!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen