onsdag 27 februari 2019

Arbetsblad decimalsystemet

I förra veckan delade jag med mig av ett introduktionsmaterial till decimalsystemet och för att komplettera det har jag nu tillverkat  arbetsblad. 
På det en arbetsbladet ska man läsa textkorten och sifferkorten och klistra in under respektive bild. 
På det andra arbetsbladet ska man klippa ut föremålen och klistra in i den tomma rutan ovanför texterna.
Jag har valt att göra materialet både i färg och i svart och vit, välj själv vilka ni vill skriva ut och använda.


Vid intresse av materialet: 

Man behöver inte ha eller skaffa Dropbox för att ladda ner materialet gratis!
Materialet laddar ni ner själv! Jag har fått mejl om att det fungerar hur bra som helst att använda Ipad och Iphone vid nerladdning När ni klickar på länken till materialet, så väljer ni sedan den lilla fyrkanten med pil vid adressfältet och väljer sedan spara pdf i Ibooks.


Material LÄNKEN: Decimalsystemet arbetsblad
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!


Jag önskar er en God Natt!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen