söndag 3 mars 2019

Gratis pedagogiskt material: Matcha blomman och krukan

Årets första vårmånad är kommen och med den ljuset, vilket gör mig piggare. Jag har haft mer ork att tillverka material och ett av dem är nu färdigt. Det är ett material med blommor, vilket jag tycker passar bra nu när det är vår.
Det är en övning som passar de barn som är i behov av att träna färger och koncentration. Övningen går ut på att match blommorna efter färgen på blombladen till blomkrukan med samma färg.
Krukorna har jag själv skapat på datorn, blommorna kommer från pixabay och clipart.


Materialet innehåller 6 blomkrukor och 6 blommor i färgerna:
röd, blå, rosa, gul, lila och orange.
_____________________________________________________


Vid intresse av materialet: 


Man behöver inte ha eller skaffa Dropbox för att ladda ner materialet gratis!
Materialet laddar ni ner själv! Jag har fått mejl om att det fungerar hur bra som helst att använda Ipad och Iphone vid nerladdning När ni klickar på länken till materialet, så väljer ni sedan den lilla fyrkanten med pil vid adressfältet och väljer sedan spara pdf i Ibooks.


Material LÄNKEN: Matcha blomma och kruka
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!


Nu ska jag och Stellan köra till Väla för att shoppa nya byxor till Stellan. Jag önskar er en skön söndag! Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Jag skulle bara uppskatta ditt arbete och tacka för de underbara material som du delar med oss och alla barnen.

    mvh Nancy

    SvaraRadera
  2. Hej Nancy!
    Tack för din kommentar. Kul att materialet uppskattas.

    Vänliga hälsningar
    Maria

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen