måndag 13 mars 2023

Påsksaga till förskolebarn: Påskharen Sniffe

Jag lägger mycket tid på att tillverka mina egna material och delar än så länge med mig av dem kostnadsfritt. Om du använder mina material eller skriver om dem, var snäll att berätta var du hittat dem och länka till min blogg ww.malund68.blogspot.se eller till mitt Instagram #malund68pedagoginspo Mina material får inte revideras utav någon annan än mig och får absolut inte säljas vidare. Mvh Maria

Snart är det påsk och jag tänkte tipsa er om en av mina sagor som jag hittat på själv.
I år fyller min påsksaga om påskharen Sniffe 10 år.
Sagan handlar om påskharen Sniffe som är duktig på att sniffa efter ägg.
I sagan nämns bland annat tio olika färger, lägesord (på, i, under o dyl) och ordningsföljd (första, andra, tredje osv.)


Sagan har nu uppdaterats och fått nya bilder. Bilderna har jag numrerat så att det är lättare att hitta rätt bild till texten som också är numrerad. 


Jag har förstått att sagan har använts flitigt runt om i landet och hoppas att ni även kommer att tycka om den uppdaterade sagan.

Vid intresse av sagan: 
Sagan laddar ni ner själv! Klicka på länken nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där sagan laddas ner gratis.
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!

Material LÄNKEN: Påsksagan om Sniffe

Glöm inte att tipsa om var ni hittar mina material för era kollegor eller vänner!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen