lördag 7 juni 2014

Pastasallad till buffé med soltorkade tomater och fetaost

Oj, vad hungrig jag blir när jag tittar på bilderna från den god studentbuffén, hoppas ni får lite inspiration av maten jag delar med mig av!

I dag får ni ta del av ett super enkelt recept på en god pastasallad med feta ost, soltorkade tomater och oliver.


Receptet hittade jag på mat & bakbloggen Hemma hos Andrea.


Pastasallad till Buffé – 30 personer

Det här behöver du:

1,5 kg pasta (okokt)
3 burkar Ridderheims soltorkade tomater
2 burkar kalamata oliver (ca 280 g avrunnen)
1 påse blandsallad á 200 g
4 förpackningar fetaost á150 g
Basilika till garnering

Gör så här:
Koka pastan enligt anvisningarna på förpackningen.
Låt pastan svalna.
Skiva soltorkade tomaterna i mindre bitar.
Blanda ner oljan från soltorkade tomaterna i den färdigkokta pastan och blanda väl.Häll av vattnet från oliverna och blanda ner i pastan.
(Jag förberedde så här lång dagen innan festen).
Samma dag som festen blandade jag i resten:

Skiva fetaosten i mindre bitar och blanda ner i pastan, tillsammans med blandsalladen.

Dekorera med färsk basilika.

Lycka till med salladen!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen