lördag 7 juni 2014

Studenten 5 juni 2014

Nu är jag tillbaka igen efter att vi har haft intensiva dagar med Andreas student.


I torsdags var den stora dagen äntligen här och vilken dag det blev. Vi tog emot vår student när han sprang ut på Sundspärlan i Helsingborg (där Rönnowska skolan har sin avslutningsmiddag med eleverna).
I Helsingborg är det tradition att alla studenter ska gå ner för kärnan och därefter gå sju varv runt Magnus Stenbocks statyn! Hela stan var full av glad studenter och deras anhöriga.


Som förälder går man igen olika stadier med sina barn och nu har vi avslutat en stor bit och har med stora glädjen fått vara med och  fira våra söners studenter.

Förberedelserna har varit mååååånga och det är tur att jag har varit ledig, hela dagen före studenten lagade jag det mesta av maten, det var värt allt jobb för vilket beröm jag fick av alla gästerna för den goda maten.
Studentbuffén bestod bland annat av dubbelmarinerad fläskfilé, marinerad kycklingfilé, kassler, potatissallad, pastasallad med soltorkade tomater, fetaost och oliver, ostbricka och kex.


Recept på maten kommer vid ett annan tillfälle. 

Jag önskar er en fortsatt trevlig helg!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen