lördag 5 april 2014

Påskpyssel till barn: öppningsbart ägg

                                                                                              INNEHÅLLER REKLAMLÄNK
När jag vaknade i morse kändes det som söndag, det beror nog på att jag hade ledig fredag igår.......härligt att det bara är lördag och att jag har ytterligare en orörd ledig dag framför mig.

Dagens inlägg kommer också att handla om påsk, jag hittade ett gammalt påskpyssel som jag har fått av yngsta sonen för måååååånga år sedan. Jag har tyvärr inte tagit någon bild av den utan ni får se hur mitt ägg blev.


Detta behöver du:

ägg mall (klicka här för att hämta den)
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.
ReklamLÄNKEN till Bokus.
saxklister

Gör så här:
Klipp ut äggen.

Limma fast ena halvan av det halva ägget på nedre delen av det hela.

Rita eller klistra fast en bild på övre delen av ägget och sätt sedan fast andra delen av det halva ägget med en provpåsklämma.

Rita något eller klistra fast en bild på utsidan av ägget.

Så här ser mitt ägg ut när man öppnar det:

Vad man vill ska synas när man öppnar ägget är upp till var och en, jag tycker det blir personligt och trevligt med ett foto!

Trevlig lördag alla fina läsare!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen