söndag 24 september 2017

Gratis material till förskola: Äpplets delar på A4

Vilken härlig eftermiddag med trädgårdsarbete det blev idag. Passade även på att ta en fika ute i trädgården.
Härom dagen skrev jag om materialet äpplets delar som vi ska använda oss av den kommande veckan, när vi bland annat ska ha en höstfest. I morgon den 25 september är det äpplets dag och i samband med det har jag tillverkat ett A4 med äpplets delar som jag delar med mig av till er som är intresserade☺
Materialet består av ett A4 med en bild på ett äpple och av text på dess olika delar.

Tillsammans med Sannes material med äpplets delar och med delade äpplen kommer vi att ge barnen lärande om äpplets delar.



Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner.

Material Länken: Äpplets delar 

Önskar er en trevlig söndagskväll!/Maria 

7 kommentarer:

  1. Hej Maria!
    Vilket otroligt fint material och tack så mycket för att du delar med dig!
    /En annan Maria ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria!
      Varsågod! Tack för att du tog dig tid att lämna en kommentar.
      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera
  2. Åh vad fint material du skapat! Måste bara fråga vilket typsnitt du använde, tycker det du valt är toppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Tack, kul att du gillar materialet.
      Jag använder mig av montessoriskript.

      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera
  3. Hej, vilket härlig material!
    Mvh Emilia

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen