lördag 20 april 2024

Montessorimaterial: bondgårdsdjur familjer

Jag lägger mycket tid på att tillverka mina egna material och delar än så länge med mig av dem kostnadsfritt. Om du använder mina material eller skriver om dem, var snäll att berätta var du hittat dem och länka till min blogg ww.malund68.blogspot.se eller till mitt Instagram #malund68pedagoginspo Mina material får inte revideras utav någon annan än mig och får absolut inte säljas vidare. Mvh Maria

Nu har ytterligare ett av mina populära material uppdaterats med nya bilder. Det är materialet med djurfamiljerna på bondgården. 
Jag får förfrågningar om materialet ofta och för att underlätta för framförallt mig själv så kan ni nu ladda ner det i min butik hos skolmagi.
Materialet består av kort på sex olika djurfamiljer som kan bo på en bondgård, alla familjer består av tre djur.
Följande djurfamiljer finns på mina kort:
hund (tik, hane, valp)
gris (sugga, galt, kulting)
häst (sto, hingst, föl)
får (tacka, bagge, lamm)
tupp (höna, tupp, kyckling)
ko (ko, tjur, kalv)

Korten består av ett större med bild och text, ett mindre med bild och ett med text. Materialet kan användas som en parövningen eller som en trestegs lektion, där man i 3 steg gör följande:
1. Ta ett kort eller ett djur i taget (isolerar det) och benämner det och ber barnet säga efter. Upprepa med alla djur i samma djurfamilj.
2. Lägg ut alla tre bilder eller djur och be barnet ge dig/peka på de olika djuren.
3. Isolera och ta ett kort eller djur i taget och fråga om barnet kan säga vad det heter.
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos Skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Material LÄNKEN: Bondgårdsdjur familjer
OBS! Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner.
  

Önskar er en fin lördagskväll!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen