torsdag 23 februari 2023

Parövning till yngre barn: Gissa frukten och grönsaken

Jag lägger mycket tid på att tillverka mina egna material och delar än så länge med mig av dem kostnadsfritt. Om du använder mina material eller skriver om dem, var snäll att berätta var du hittat dem och länka till min blogg ww.malund68.blogspot.se eller till mitt Instagram #malund68pedagoginspo Mina material får inte revideras utav någon annan än mig och får absolut inte säljas vidare. Mvh Maria

När jag hinner går jag igenom min samling av material och uppdaterar en del av dem.
Materialet jag ska tipsa om idag är ett sådant.
Det är en övning där man ska para ihop mönster/närbild på en frukt eller grönsak med en bild på frukten! Materialet passar till de yngre barnen.
Titta på bilderna så förstår ni:-)
Så här kan man göra med övningen om man vill:
Visa barnet/barnen bilden med närbild, prata om vilken frukt eller grönsak barnet/barnen tror det är. Låt barnet leta upp bilden på frukten eller grönsaken och para ihop korten.

Om man klistrar korten på ett kraftigare papper kan man använda korten som ett memoryspel- 
Materialet består av 40 kort som bildar 20 par. Jag har gjort en uppsättning med svart ram på korten och en uppsättning där paren är färgkodade.
 
Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!

Material LÄNKEN: Gissa frukten och  grönsaken

Önskar er all en fin torsdag!/
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen