söndag 20 januari 2019

Gratis matematikmaterial med Alla Hjärtans Dag tema

Om två veckor är vi inne i februari månad och då infaller alla hjärtans dag. Jag har sedan tidigare gjort några material med hjärtan som passar bra att använda om man vill. I dag ska jag dela med mig av ytterligare ett, det är ett matematik material. Vår skrivare strular just nu och färgerna på bilderna är inte som de ser ut i verkligheten. 
Materialet består av 11 större olikfärgade hjärtan numrerade från 0-10 och av 55 små hjärtan i samma färger. Hjärtana är färgkodade efter Montessoris lilla pärltrappa.
Övningen går ut på att lägga rätt antal små hjärtan i samma färg som siffran visar. Det är en övning som passar även till de yngre barnen som inte kan siffrorna. Övningen blir då en färgsorterings övning. 

Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara här på bloggen.


Material LÄNKEN: Alla Hjärtans dag matematik

I morgon drar en ny orörd vecka igång, för mig startar den med planeringsdag. Ha det så bra!
Kram
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen