lördag 20 oktober 2018

Läsa Halloween ord på svenska och engelska

Sedan tidigare finns det några matematik material med halloween tema här på bloggen. I vecka fick jag en idé på ett nytt halloween material som jag nu lyckats skapa i dator, det är ett språkmaterial.
Det här materialet passar barn som har knäckt läskoden och har börjat läsa. Om man vill kan man även använda det till yngre barn genom att hjälpa till att läsa texten och låta barnet lägga det på bilden.
Materialet består av ett ark med bilder som jag tycker passar in på halloween och av 9 textkort.
Övningen går ut på att läsa textkorten och lägga dem på respektive bild på arket. Textkorten bildar tillsammans en halloweenbild.
Jag har även valt att göra en uppsättning med orden på engelska för äldre barn.
Texterna finns med både gemener (små) och versaler (stora).
Välj själv vilka sidor ni vill skriva ut och använda till barnen på era förskolor och skolor.

Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara.


Material LÄNKEN: Läsa Halloween ord 

Trevlig helg!
Kram
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen