söndag 14 augusti 2016

Lättlagad kyckling med bacon och mango chutney

Åh, vilken rolig eftermiddag och kväll jag hade igår, min vän Carina och jag träffades i stan (Helsingborg) för att gå på går på oktoberfest (ja, ni läser rätt, jag vet att det bara är augusti månad☺). Vi fick en kväll med mycket dans och trevligt sällskap!!

Idag har det blivit en slappe dag med en visit hos svärfar som fyller år och lättlagad middag som består av endast fyra ingredienser kyckling med bacon och mango chutney. Perfekt när man behöver eller vill laga något snabbt.


Det här behöver du:

4 kycklingfiléer

1 packet bacon
2½ dl grädde
½ dl mango chutney

Gör så här:

1. Sätt ugnen på 225 grader
2. Linda baconen runt kycklingfiléerna
3. Lägg dem i en ugnssäker form 
4. Vispa ihop grädde och mango chutney i en skål
5. Häll såsen över kycklingen
6. Gratinera kycklingen i ugnen tills den är helt genomstekt ca 30 minuter

Receptet har jag hittat i tidningen Mersmak!
Jag åt min med lite grönsaker!

Nu är det dags för mig att säga God natt!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen