onsdag 11 juni 2014

20 år som mamma

Under en intensiv gårdag hann jag inte med att skriva här på bloggen.
Vi hade bland annat sommarfest på jobb, där barnen uppträde för sina nära och kära, vilket fantastiskt väder vi hade!
Dagens överraskning stod vi pedagoger för, vi sjöng en sång som vi själv satt ihop texten till!
Som uppskattning för vårt fina arbete fick vi sommarpresenter av barnen och deras föräldrar.



Kan ni tänka er igår var det 20 år sedan jag blev mamma för första gången, det är nog så att man alltid kommer att minnas sina förlossningar hur gammal man än blir.
Den 10 juni 1994 hade jag små sammandragningar redan tidigt på morgonen men tyckte inte att det var något och sa till Stellan att han kunde åka och jobba, för vi skulle inte få något barn den dagen.
Vid middagstid tilltog värkarna och jag ringde hem Stellan, runt kl 13:00 kom vi in till förlossningen på Helsingborgs lasarett och kl 14:45 föddes Kevin, allt gick så fort att jag inte hann få någon smärtlindrig, inte ens lustgasen fick jag ta.

Jag är glad att jag fick uppleva en normal förlossning och allt vad det innebär, för när Andreas föddes blev det med kejsarsnitt och han fick läggas i kuvös direkt då han föddes tio veckor för tidigt.


Önskar er en härlig lillördag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen