måndag 21 april 2014

Gratis material till förskolebarn: Montessorimaterial: Parövning frukt, bär med växtsätt

Då är påsken 2014 snart slut och den har varit lugn och skön, jag har laddat batterierna och är redo att arbeta ett tag till innan nästa ledighet. Hoppas ni har haft en härlig påsk!

Något jag har hunnit med idag är att uppdatera ett av mina tidigare material med montessoriskrift och några nya bilder så att jag kan ange källan till bilderna.
Materialet har bara funnits på min tidigare bloggplats innan och där har ni läsare varit tvungna att mejla mig för att få ta del av det, för att underlätta för mig och er ska ni nu kunna ladda ner det själva!
 

Montessorimaterial: Parövning frukt, bär med växtsätt

Övningen går ut på att para ihop frukt/bär korten med korten på växtsättet (träd, buskar och plantor). Som aktivitet till korten kan man även ha riktiga frukter och bär som man tittar och smakar på.

OBS! Bilden är från min tidigare bloggplats!
Materialet består av 16 bilder på frukter eller bär och 16 bilder på träd/buskar/plantor.


Vid intresse av materialet: 
Man behöver inte ha eller skaffa Dropbox för att ladda ner materialet gratis!

Om den här sidan kommer upp så klicka längst ner på "Nej tack, fortsätt till nedladdning" om ni inte vill skaffa dropbox.
Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet. OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox, då riskerar ni att få halva sidor! 

Material LÄNKEN: Parövning frukt, bär med växtsätt

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.

Nu är det dags att kolla mejlen, den har fått vila från mig under påsken!

Önskar er en bra vecka!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen