tisdag 30 juli 2013

Marias Kassler och köttfärsgryta

Hejsan!

Det var ett tag sen jag uppdaterade bloggen med något nytt recept, så nu är det dags.
I går kväll öppnade jag frysen och för att ta fram något till kvällens middag, följande hittade jag: köttfärs och kassler. Resten av ingredienserna fanns också hemma.

Resultatet blev ett nytt egen komponerat recept på en super god kassler och köttfärsgryta!
Snabbt och mycket enkelt att laga.

Är ni intresserad så kommer receptet här:
Marias kassler och köttfärsgryta

Portioner: 4
Ingredienser:
400 g köttfärs
250 g kassler
175 g champinjoner (jag använde färska)
1 gul lök
4 dl crème fraiche
1,5 msk kinesisk soja
1 msk kalvfond

Gör så här:
Hacka löken, skiva champinjonerna, skär kasslern i strimlor.
Bryn lök, champinjoner och köttfärs. Blanda i kasslern och låt allt bli varmt.
Tillsätt crème fraiche, soja, och kalvfond. Blanda allt och låt det puttra i ca 5 min.
Smaka av och krydda ev med lite vitpeppar! Då kassler är salt i sig själv behövs inget extra salt!



Hela familjen plus kompisar till sönerna åt av grytan och alla gillade den!

Den här grytan fungerar även för er som äter mat med mindre kolhydrater, jag och Stellan åt vår med sallad till utan pasta!

Lycka till om ni vågar prova!!


Ha en trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen