tisdag 22 december 2020

Pepparkakshus mönster till rörpärlor (Nabbipärlor)

 Hoppas ni har det bra så här strax före jul :-)

Jag har sedan i fredags påbörjat min julledighet och börjar jobba igen den 11 januari 2021. Det är verkligen en välbehövlig ledighet som jag sett fram emot.

I  dag ska jag tipsa er om att skapa ett pepparkakshus av nabbipärlor (rörpärlor). Lite sen tips kanske, men det kan kanske komma till användning kommande år.

När vi förberedde på jobbet inför första advent och gick igenom våra jullådor tillsammans med barnen hittade vi det här fina huset.

Huset skapades i fjol av några barn och min kollega Niklas. Det är tillverkat av rörpärlor (nabbipärlor) och var lika fint i år. Vi satte ett batteriljus i huset för att skapa lite mer julstämning.

Min kollega Niklas (Instagram @killershrew76) som är duktig på att göra mönster till pärlplattor har efter inspiration anpassat mönster efter våra pärlplattor. Jag har fått dela med mig av mönstret till er här på bloggen. Är ni intresserade att ta del av det så klicka på länken nedan.

Länken till mönstret: Pepparkakshus mönster

Jag önskar er en lugn och skön jul!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen