lördag 18 januari 2020

Goda tillbehör till hamburgare

Vi gör ofta hamburgare hemma av högrevsfärs. Man kan ha många olika tillbehör till sina burgare. Vad brukar ni ha till era?
Vi har lite olika tillbehör, några av dem ser ni nedan.

Dijonmajonnäs
Det här behöver ni till 4 pers:
  • 2 dl majonnäs
  • 2 msk dijonsenap
Blanda ihop och smaka av med salt.
Receptet har jag hittat hos Köket.se


Baconmajo
Det här behöver du till 4-6 pers:

  • 1 pkt bacon
  • 2 dl majonnäs
1. Stek baconen knapriga.
2. Låt dem rinna av på hushållspapper och kallna.

3. Lägga majonnäsen i en bunke och smula ner baconet och blanda ihop. 

Något jag inte vill vara utan i min burgare är picklad rödlök. Jag använder mig av ett recept från Ica när jag gör min.

Picklad rödlök
Det här behöver du 4 pers:

  • 1 normalstor rödlök
  • ½ dl strösocker
  • ½ dl vatten
  • 1/4 del ättika (12%)

1. Skala och skiva löken i tunna skivor och lägg i en bunke.
2. Koka upp ättika, vatten och socker i en kastrull.
3. Häll lagen över rödlöken.
4. Vänd om då och då medans det kallnar.


Jag vill gärna ha ost på min hamburgare och köper cheddarost i skivor. För att osten ska smälta lite så lägger jag på osten på den färdig stekta hamburgaren och kör den en liten stund i mikrovågsugnen.

Fler tillbehör som vi har är:
sallad
ättiksgurka
tomat
rostad lök

I kväll blir det pulled chicken till middag.
Trevlig lördagskväll på er!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen