lördag 11 januari 2020

Hej vårterminen 2020

Då har vårterminen 2020 dragit igång och det är skönt att komma in i vardagsrutiner igen. Den här veckan har bestått av jobb och träning, jag har antagit en utmaning att göra 100 pass innan midsommar. Under #100passinnanmidsommar på instagram hittar ni fler som antagit utmaningen. Mitt 10 pass gjorde jag idag och det blev ett kul Zumba fitness pass på Nordicwellness.

På jobbet har barnen haft frågor om fossiler och vi har pratat och titta på ett material med fossiler. 

Genom barnens frågor och diskussioner har vi arbetat med Montessoris eratidslinje. 
Det är så roligt att arbeta med eratidslinjen och berätta historien om livets uppkomst för barnen😀. Ett av mina favorit ämne inom Montessori! 
Nu ser jag fram emot en rolig och lärorik vårtermin!

Trevlig helg på er!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen