tisdag 25 maj 2021

Solrosens delar på A4

Hoppas ni har det bra runt om i vårt avlånga land trots pandemi och tråkigt regnande. Just regnet är ju faktiskt bra för växligheten men den behöver även solen. Apropå växtlighet så vet jag att det är vanligt att så solrosfrö med barnen och det är en blomma som kan bli väldigt låååång.
Jag har nu tillverkat ett material med just solrosens delar som jag delar med mig gratis av till er. (Jag fick frågan om ett sådant på min instagram @malund68pedagoginspo)
Materialet består av ett A4 med en bild på solrosen och av text på dennes olika delar.

Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

OBS! Jag kan inte lägga tid på att mejla materialen

Material Länken: solrosens delar

Hoppas ni får nytta av materialet!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen