torsdag 24 maj 2018

Gratis pedagogiskt material: Färgläggningsbilder fjärilens livscykel

Nu när det verkligen tagit fart i djurlivet och intresset för dem är stort har jag tillverkat ett nytt material. Det är ett färgläggningsmaterial med fjärilens livscykel.
Materialet består av fyra ark med bilder på fjärilens livscykel och av ett ark till första sidan.
Min tanke med materialet är att ha det som ett komplement till de barnen som vill färglägga en egen bok med fjärilens livscykel.


Vid intresse av materialet: 
Man behöver inte ha eller skaffa Dropbox för att ladda ner materialet gratis!


Materialet laddar ni ner själv! Jag har fått mejl om att det fungerar hur bra som helst att använda Ipad och Iphone vid nerladdning När ni klickar på länken till materialet, så väljer ni sedan den lilla fyrkanten med pil vid adressfältet och väljer sedan spara pdf i Ibooks.

Material LÄNKEN: Färgläggning fjärilens livscykel


Ha det så bra alla fina läsare!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen